[gdzie] Gdzie kupie sprzęt winiarski i bimbrowniczy ???

Author: Rafa³ SP Gil
Date: Jul 9, 2008 23:32

Jak w temacie - gdzie we wro kupię sprzęt do pędzenia bimbru i
wina, i gdzie doradzą początkującemu bimbro-winniczkowi ? :)

Takiego pomysła mam, że zacznę pędzić na własne potrzeby ;)
--
36 Comments
Re: [gdzie] Gdzie kupie sprzźt winiarski i bi mbrowniczy ???

Author: Seba
Date: Jul 10, 2008 08:04

"Rafa? \"SP\" Gil" napisal w wiadomosci
news:g53aof$sjq$1@inews.gazeta.pl :
> Jak w temacie - gdzie we wro kupie sprzet do pedzenia bimbru)

Jakis czas temu widzialem niezle wyposazenie (w tej dziedzinie) w
Praktikerze na Krakowskiej - az bylem zdziwiony, ze mozna sobie bez
problemu skompletowac maly polmos :).

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

Author: nocai
Date: Jul 10, 2008 08:06

On 9 Lip, 23:32, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
> Jak w temacie - gdzie we wro kupię sprzęt do pędzenia bimbru i
> wina, i gdzie doradzą początkującemu bimbro-winniczkowi ? :)

Kiedyś sporo gadżetów do wina było w Praktikerze (gorzej chyba z
bimbrem i nielegalnie). Ostatnio drożdże i pożywkę kupiłem w
Carrefourze.
no comments
Re: [gdzie] Gdzie kupie sprzęt winiarski i bimbrowniczy ???

Author: Alti
Date: Jul 10, 2008 09:07

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości
> Jak w temacie - gdzie we wro kupię sprzęt do pędzenia bimbru i wina, i
> gdzie doradzą początkującemu bimbro-winniczkowi ? :)
>
> Takiego pomysła mam, że zacznę pędzić na własne potrzeby ;)

Jak będziesz kupował to pamiętaj Stasiu żeby albo chłodnica albo część tej
chłodnicy była miedziana. Gdyby takich nie było (tylko zwykła szklana
chłodnica) to kup jeszcze kawałek miedzianej siatki i ja wsadź do chłodnicy.
Bimber z takiego sprzętu jest znacznie mniej kacogenny...
Wojtek

Author: zbisa
Date: Jul 10, 2008 09:45

> [...]
> gdzie doradzą początkującemu bimbro-winniczkowi ? :)
>
> Takiego pomysła mam, że zacznę pędzić na własne potrzeby ;)

a na tym rekodziele wspaniałe naleweczki wychodzą (dziewczynki bardzo lubią
:-)
szybciutko narwij zielonych orzechów i do zamrazarki (bo za chwile beda zbyt
twarde), jak nakapiesz to będzie jak znalazł :-)))

--
serdeczności! zbisa

Author: Krzysztof
Date: Jul 10, 2008 13:48

Dnia 10-07-2008 o 09:45:37 zbisa
napisał(a):
> U?ytkownik ""Rafa? \"SP\" Gil"" napisa? w
> wiadomo?ci
> szybciutko narwij zielonych orzechów i do zamrazarki (bo za chwile beda
> zbyt
> twarde), jak nakapiesz to b?dzie jak znalaz? :-)))

... a jakie zdrowe. ;)

Krzysztof

Author: click
Date: Jul 10, 2008 13:59

Rafał "SP" Gil pisze:
> gdzie doradzą początkującemu bimbro-winniczkowi ? :)

jako zamilowany konsument handmade %% moge powiedziec tyle:
- nie uzywaj drozdzy, tylko naturalna fermentacja
- groch jest dobry jako baza
- "okres oczekiwania" w upaly dobrze przebiega na dachu
- finalizujac temat: "spiesz sie powoli"

--
c l i c k 'n' r i d e | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Author: Krzysztof
Date: Jul 10, 2008 14:09

Dnia 10-07-2008 o 09:07:22 Alti napisał(a):
> [...]
> szklana chłodnica) to kup jeszcze kawałek miedzianej siatki i ja wsadź
> do chłodnicy. Bimber z takiego sprzętu jest znacznie mniej kacogenny...

... no i ZAWSZE pierwsze 30-50 gramów odlewać np. do mycia szyb.
Na samym początku idą frakcje najlżejsze, szkodliwe (metanol), trzymać
temperaturę 78 stopni, w tej paruje etanol.
Tak na marginesie to polecam wykorzystać mały keg po piwie, mała
przeróbka i masz spoko urządzenie.
Widziałem w sieci takie urządzenia nawet na skalę "przemysłową".
http://www.browardomowy.pl/
Show full article (0.98Kb)

Author: Krzysztof
Date: Jul 10, 2008 14:32

Dnia 10-07-2008 o 13:59:08 click napisał(a):

> [...]
> - groch jest dobry jako baza
> - "okres oczekiwania" w upaly dobrze przebiega na dachu
> - finalizujac temat: "spiesz sie powoli"

Idąc dalej tym tropem, zaczyna się okres zboru owoców.
Winko z jabłek daje niepowtarzalny smak (calvados), mozna
pakować w butle każdy, no prawie każdy, owoc a w zimowe długie
wieczory uprzyjemniać sobie czas zajęciami z przerabiania winka
na 70%% wyrób domowy.

Author: click
Date: Jul 10, 2008 14:44

Krzysztof pisze:

> [...]
> pakować w butle każdy, no prawie każdy, owoc a w zimowe długie
> wieczory uprzyjemniać sobie czas zajęciami z przerabiania winka
Show full article (0.96Kb)
no comments
1 2 3 4