[morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?
  Home FAQ Contact Sign in
pl.rec.akwarium only
 
Advanced search
POPULAR GROUPS

more...

pl.rec.akwarium Profile…
 Up
[morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: EndrYOU
Date: May 19, 2008 01:12

Witam,

Od pewnego czasu stale towarzyszy toto coś http://www.klimatop.pl/glony
innym mieszkańcom mojego akwa.
Parametry wody stabilne i dobre (KH=8, Mg=1300, Ca=480, T=25-26*C). Woda z
filtra RO, po przejściu przez niedawno wymienianą żywicę, podmieniana
ostatnio nawet 2* w tygodniu. Oświetlenie świetlówki: 1*18000K 14W, 1*10000K
14W i 1*podwójna 30000K niebieska + 10000K biała 11W. Obsada - korale i 2
krewetki. Prawie rok czasu problemu nie bylo, później się pojawił i zniknął
po wymianie żywicy, ale teraz mimo świeżej wymiany nadal jest to samo.
Help :)

Glony (bo to chyba one) są brunatne, falują z ruchem wody i mają na końcach
bąbelki powietrza. Najwięcej jest ich wieczorem, rano prawie nie ma.

Pozdrawiam
Andrzej
67 Comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: Marek Cebula
Date: May 19, 2008 08:06

To nie glony tylko sinice.
co¶ jednak w tym akwarium nie jest takie jak opisujesz.
Może go przegrzałe¶ ?
kup antybiotyk.
Rybek.
no comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: Pszemol
Date: May 19, 2008 09:12

"Marek Cebula" wrote in message news:g0s5fj$i0s$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> To nie glony tylko sinice.

Tez mam to samo, niestety.
Ma to jakis zwiazek z piaszczystym dnem.
Moja "teoria" robocza jest taka, ze dno neutralizuje azotany,
powstaje ich niedobor w akwarium i zanik zielonych makroglonow.
Nieskonsumowany przez wymarle glony zielone fosforany sa paliwem
dla cyjanobakterii (sinic) ktore radza sobie swietnie w akwariach
w ktorych nie ma azotanow bo umieja syntetyzowac azot z powietrza
rozpuszczony w wodzie. Czy ta teoria (hipoteza) ma sens?
> coś jednak w tym akwarium nie jest takie jak opisujesz.
> Może go przegrzałeś ?

O co chodzi z tym przegrzaniem? Mozesz to rozwinac nieco?
> kup antybiotyk.

Jaki antybiotyk nadaje sie do morskiego i co robic potem
aby infekcja sie nie powtorzyla przy nadmiarach fosforanow?
2 Comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: EndrYOU
Date: May 19, 2008 23:26

Nie, wszystko jest tak jak opisalem, a zbiornika nie przegrzalem bo nie ma
jeszcze lata - temp. nie przekracza 26,2*C.
Z tego co wczoraj udalo mi sie wyczytac to s± to raczej cyjanobakterie.
Sprobujź z nimi powalczyc.

Pozdr.
Andrzej
no comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: nuroslaw
Date: May 20, 2008 01:19

> Tez mam to samo, niestety.
> Ma to jakis zwiazek z piaszczystym dnem.
> Moja "teoria" robocza jest taka, ze dno neutralizuje azotany,
> powstaje ich niedobor w akwarium i zanik zielonych makroglonow.
> Nieskonsumowany przez wymarle glony zielone fosforany sa paliwem
> dla cyjanobakterii (sinic) ktore radza sobie swietnie w akwariach
> w ktorych nie ma azotanow bo umieja syntetyzowac azot z powietrza
> rozpuszczony w wodzie. Czy ta teoria (hipoteza) ma sens?
>
w słodkim najczęstszą przyczyną występowania sinic to właśnie brak azotu, przy
nadmiarze innych makro.

azot w końcu działa na wodę z ciśnieniem ~0,8 at na poziomie morza. <- w końcu
ma największe ciśnienie parcjalne z gazów zawartych w atmosferze.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
no comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: Tomasz Trzebunia
Date: May 20, 2008 01:23

Użytkownik "EndrYOU" napisał w wiadomości
news:g0trav$34a$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Nie, wszystko jest tak jak opisalem, a zbiornika nie przegrzalem bo nie ma
> jeszcze lata - temp. nie przekracza 26,2*C.
> Z tego co wczoraj udalo mi sie wyczytac to są to raczej cyjanobakterie.
> Sprobuję z nimi powalczyc.

cyjanobakterie to wlasnie sinice :)
no comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: Pszemol
Date: May 20, 2008 06:28

wrote in message news:2243.00000059.4832897f@newsgate.onet.pl...
> w słodkim najczęstszą przyczyną występowania sinic to właśnie brak azotu,
> przy nadmiarze innych makro.

Jesli tak, to jednak oznaczaloby ze glebokie piaszczyste dno
tak zachwalane w krotkim okresie (rzeczywiscie ilosc zycia
jest ogromna) na dluzsza mete sie nie sprawdza, bo martwiczeje
i przemienia sie w wielki denitryfikator powodujacy destabilizacje
nawozowa w akwariach... Eksport fosforanow jest niewystarczajacy
a eksport azotanow zbyt wydajny i mamy brudno czerwone cyjanobakterie.

Cos z tym wypadaloby zrobic, pytanie tylko co.
> azot w końcu działa na wodę z ciśnieniem ~0,8 at na poziomie morza. <- w końcu
> ma największe ciśnienie parcjalne z gazów zawartych w atmosferze.

Zgadza sie :-)
no comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: Marek Cebula
Date: May 22, 2008 02:38

Miałem taki przypadek , w firmie która miała siedzibę w budynku z blachy
miałem zrobić akwarium.
Okazało sie że owszem jest klima ale PAN dyrektor dla oszczędności wyłączał
ja na weekend.
W efekcie w upalne lato temperatura przekroczyła 40 st. i ładnie wszystko
wysterylizowała.
Akwarium miało na szczęście tylko żywa skałę .
po pewnym czasie ( ja tam byłem zawsze jak temperatura była dobra !) w
zbiorniku pojawił sie nowy gatunek sinic .
Gigantyczne ilości - na wszystkim ,całkowicie bezbarwny.
gdyby nie to że kolega który miał bliżej o 100km pojechał tam w nocy z
soboty na niedzielę nigdy nie znałbym przyczyny .
Sinice (przepraszam cjanobakterie) były po prostu jedynymi organizmami
które mogły wytrzymać takie warunki.
Jako ciekawostkę mogę jeszcze powiedzieć że druza ich ilość bardzo zbija...
Show full article (0.89Kb)
no comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: Pszemol
Date: May 22, 2008 05:30

"Marek Cebula" wrote in message news:g13f1m$baq$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Miałem taki przypadek , w firmie która miała siedzibę w budynku z blachy miałem zrobić akwarium.
> Okazało sie że owszem jest klima ale PAN dyrektor dla oszczędności wyłączał ja na weekend.
> W efekcie w upalne lato temperatura przekroczyła 40 st. i ładnie wszystko wysterylizowała.
> Akwarium miało na szczęście tylko żywa skałę .
> po pewnym czasie ( ja tam byłem zawsze jak temperatura była dobra !) w zbiorniku pojawił sie nowy gatunek sinic .
> Gigantyczne ilości - na wszystkim ,całkowicie bezbarwny.
> gdyby nie to że kolega który miał bliżej o 100km pojechał tam w nocy z soboty na niedzielę nigdy nie znałbym przyczyny .
> Sinice (przepraszam cjanobakterie) były po prostu jedynymi organizmami...
Show full article (1.42Kb)
no comments
Re: [morskie] Co to za glony i jak z nimi walczyc?         


Author: EndrYOU
Date: May 25, 2008 23:49

>> Ja stosujź Doxycyklinź .
>
> Dzieki.
> A jak sie ten antybiotyk zachowa w stosunku do ukwiala i koralowcow?

No wlasnie. Jaki ma wp³yw na korale miekkie i twarde? Wrocilem wczoraj z
dlugiego weekendu i wlasciwie wszystko bylo w br±zowych glutach. Mam juz ich
dosc.

Pozdrawiam
EndrYOU
no comments

RELATED THREADS
SubjectArticles qty Group
Re: zielony osad - glony czy nie glony?pl.rec.akwarium ·
Re: [morskie] Dojrzewanie i glony kontra krabpl.rec.akwarium ·
1 2 3 4 5 6 7