|
|
Up |
|
|
  |
Author: RB287RB287 Date: Sep 15, 2008 22:11
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,87204,5698418,Pociag_do_Kcyni_wroci_na_tory....
Pociąg do Kcyni wróci na tory
ka
2008-09-16, ostatnia aktualizacja 2008-09-15 20:35
Urząd Marszałkowski chce, by od przyszłego roku znowu można było dojechać
pociągiem z Bydgoszczy przez Szubin do Kcyni.
Ruch na tej trasie zostałby wznowiony po pięciu latach przerwy. Wszystko
wskazuje na to, że trzy miliony złotych na reaktywację pociągu znajdą się w
budżecie województwa na 2009 r. Marszałek Piotr Całbecki liczy także na
pomoc gmin, przez które przebiega ta linia kolejowa.
- Deklarujemy gotowość, zwłaszcza że nasi mieszkańcy bardzo oczekują
wznowienia ruchu. Oferta proponowana przez przewoźników autobusowych nas nie
zadowala - zapowiada Rafał Heftowicz, sekretarz miasta i gminy Kcynia. -
Jesteśmy już po rozmowach z Urzędem Marszałkowskim i jestem dobrej myśli.
Chcielibyśmy również linii w kierunku Poznania. Myślę, że w dalszej
przyszłości uda się zrealizować i te plany.
|
| Show full article (1.52Kb) |
|
| | 65 Comments |
|
  |
Author: AronAron Date: Sep 15, 2008 22:18
no i to juz moim zdaniem jest sensowniejsze gdy gmina doplaca do
pociagow
niechby takie miasto Chelm czy Rejowiec placily np. po milionie
rocznie za swoje kible a nie ze Zamosc i Parczew im funduja tak jak to
jest obecnie
aron
|
| |
|
| | no comments |
|
  |
Date: Sep 15, 2008 23:01
Użytkownik "RB287" napisał w wiadomości
news:ganf6s$81h$1@news.onet.pl...
> Urząd Marszałkowski chce, by od przyszłego roku znowu można było dojechać
> pociągiem z Bydgoszczy przez Szubin do Kcyni.
A tam do Kcyni. Dogadac sie z Wielkopolskim i Bydgoszcz-Poznan. To bedzie
mialo sens.
Marek Dabrowski
|
| |
| no comments |
|
  |
Author: Grzegorz SobalaGrzegorz Sobala Date: Sep 15, 2008 23:18
Tej linii poza samym remontem przydałaby się relokacja i stworzenie kilku
przystanków.
Do odstrzału jest Jasiniec Białebłota. Przystanek jest w środku niczego, między
Białymi Błotami a Murowańcem. Zamiast niego stworzyć przystanki w obu
dynamicznie rozwijających się miejscowościach.
Do tego o przystanek prosiłby się Wolwark (miejscowość zaraz za Szubinem)
zamiast Pińska Wlkp. który sobie stoi w polu kilometr dalej.
Na koniec przystanek w Malicach. Miejscowość jest uboczu drogi Kcynia - Szubin a
linia przechodzi przez sam środek wsi.
Skoro na linie wróciłyby szynobusy, to nie potrzeba ani wielkich peronów, ani
też nie wiadomo jakich wiat przystankowych.
Pozdrawiam
Grzegorz Sobala
|
| |
| no comments |
|
  |
Author: PiottrPiottr Date: Sep 16, 2008 00:29
Użytkownik "Marek Dabrowski" napisał w
wiadomości news:gani3h$fe7$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "RB287" napisał w wiadomości
> news:ganf6s$81h$1@news.onet.pl...
>
>> Urząd Marszałkowski chce, by od przyszłego roku znowu można było dojechać
>> pociągiem z Bydgoszczy przez Szubin do Kcyni.
>
> A tam do Kcyni. Dogadac sie z Wielkopolskim i Bydgoszcz-Poznan. To bedzie
> mialo sens.
>
Dokładnie. Sam pociag do Kcyni niczego nie załatwi, to powinny być co
najmniej 4 bezpośrednie pary Bydgoszcz - Poznań.
Pozdro
Piottr
|
| |
| no comments |
|
  |
Author: /dev/SU45/dev/SU45 Date: Sep 16, 2008 01:27
> Dokładnie. Sam pociag do Kcyni niczego nie załatwi, to powinny być co
> najmniej 4 bezpośrednie pary Bydgoszcz - Poznań.
A co niby ma załatwiać? Ile razy tamtędy jechałem, między Kcynią a
Wągrowcem pociąg pustoszał, podczas gdy do Kcyni frekwencja była dobra.
Pierwszym w kolejności zadaniem powinno być ożywienie odcinka
bydgoskiego, i dobrze kombinują.
|
| |
| no comments |
|
  |
Author: franekgfranekg Date: Sep 16, 2008 01:58
On 16 Wrz, 10:27, /dev/SU45 wrote:
>> Dokładnie. Sam pociag do Kcyni niczego nie załatwi, to powinny być co
>> najmniej 4 bezpośrednie pary Bydgoszcz - Poznań.
>
> A co niby ma załatwiać? Ile razy tamtędy jechałem, między Kcynią a
> Wągrowcem pociąg pustoszał, podczas gdy do Kcyni frekwencja była dobra.
> Pierwszym w kolejności zadaniem powinno być ożywienie odcinka
> bydgoskiego, i dobrze kombinują.
Może załatwić pozory potrzeby istnienia danej linii.
Jeśli zrobi się bezpośrednie pociągi na szynobusach, podniesie
szlakową, zlikwiduje mniejsze przystanki, to może się okazać, że tędy
będzie szybciej, albo przynajmniej tak samo i taniej niż przez
Inowrocław.
I wtedy będą jeździły pełne szynobusy, ale nie pasażerów Kcynia -
Poznań, czy Wągrowiec - Bydgoszcz, ale Poznań - Bydgoszcz, którzy
spokojnie mogliby cały czas jeździć sobie przez Inowrocław.
Pozdrawiam,
Franek Grzegorek
|
| |
| 1 Comment |
|
  |
Author: Dawid PastusiakDawid Pastusiak Date: Sep 16, 2008 02:33
/dev/SU45 napsal(a):
> A co niby ma załatwiać? Ile razy tamtędy jechałem, między Kcynią a
> Wągrowcem pociąg pustoszał, podczas gdy do Kcyni frekwencja była dobra.
> Pierwszym w kolejności zadaniem powinno być ożywienie odcinka
> bydgoskiego, i dobrze kombinują.
Przychylam sie do tej mysli - najpierw szynobus do Kcynia, a jesli to
sie uda to mysle ze potem bedzie tylko kwestia czasu przedluzenie kursow
z Golanczy do Kcyni. A potem i bezposrednie kursy Poznan - Bydgoszcz.
Tylko czy mozemy liczyc na ten remont? Znajac PLK to moze byc ciezko.
|
| |
| no comments |
|
  |
Author: Maciej DutkiewiczMaciej Dutkiewicz Date: Sep 16, 2008 03:36
> Dokładnie. Sam pociag do Kcyni niczego nie załatwi, to powinny być co
> najmniej 4 bezpośrednie pary Bydgoszcz - Poznań.
>
> Pozdro
> Piottr
>
Ale między Kcynią a Gołańczą, dokąd dojeżdzają pociągi z Poznania, są tylko
dwa przystanki - to na prawdę niewielka odległość. Pamiętam jeszcze składy
wagonów piętrowych z obowiązkową jedynką ciągnięte przez lokomotywy
spaliniowe z Poznania do Bydgoszczy. Czyżby to była kolejna linia, która
odżyje? Przydałyby się połączenia Inowrocław - Żnin. A może gdzieś dalej?
|
| |
| no comments |
|
  |
|
|
  |
Author: LJLJ Date: Sep 16, 2008 05:46
Problem jest z lokalizacją dworca w Kcyni - leży on stosunkowo na uboczu, do
centrum trzeba iść spory kawałek pod górkę, blisko PKP są jedynie działki,
cmentarz, dawna mleczarnia i cegielnia (nie wiem czy jeszcze działają), a
PKS zatrzymuje się na rynku....
--
Lucjan Jeziorny
|
| |
| no comments |
|
RELATED THREADS |
  |
|
|
|
|
|