Makelaarskosten bij verkoop huis

Author: Ben
Date: Feb 27, 2008 18:34

Hallo,

Ben druk mijn aangifte aan het doen maar kom uit 1 ding niet uit.
Heb afgelopen jaar mijn huis verkocht. Zijn makelaarskosten aftrekbaar?
Heb namelijk het bedrag ingevuld bij woning verkocht maar zie dat het
helemaal geen verschil maakt in het totale bedrag wat ik terug krijg.

Iemand die het weet?

Bij voorbaar dank.

Groet Ben
2 Comments
Re: Makelaarskosten bij verkoop huis

Author: Theo
Date: Feb 27, 2008 18:41

Makelaarskosten voor de verkoop vn je huis zijn niet aftrekbaar.

Makelaarskosten als gevolg van een taxatie ten behoeve van het verkrijgen
van een hypotheek zijn wel als financieringskosten aftrekbaar.

no comments
Re: Makelaarskosten bij verkoop huis

Author: Wil
Date: Feb 27, 2008 20:02

Pure makelaarskosten zijn niet aftrekbaar, tellen wel mee
bij de eigen woning reserve.

no comments