|
|
Up |
|
|
  |
Author: HKJHKJ Date: Apr 2, 2008 12:57
Ole Larsen wrote:
> HKJ skrev:
>
>>
>> Men i forhold til kameraet, så ville det nok være at overdrive lidt.
>> D40 er ikke det kamera der er beregnet til at tage høj kvalitets macro
>> billeder eller bruge med en lang tele, det er mere beregnet til at
>> bruge med et konsumer zoom objektiv.
>
> Det er da egentlig en pudsig formulering. Mener du at det ikke kan leve
> op til et godt objektiv?
Nej, jeg mener at det markedssegment som D40 er beregnet til ikke køber
500 mm teler og ikke går så meget i detaljer med billedet at det har den
store betydning med mirror lockup.
Der vil selvfølgelig altid være nogle som savner de funktioner, men det
er lidt lige som at købe en bil til 100000 og efterlyse det der er i
modellen til 300000.
|
| |
|
| | no comments |
|
  |
Author: Martin Johansen [6000]Martin Johansen [6000] Date: Apr 2, 2008 13:06
>Nej, jeg mener at det markedssegment som D40 er beregnet til ikke køber
>500 mm teler
Er det så mærkeligt?? Sådan en fætter koster jo det samme som en
melleklasse brugt familiebil :-/
>og ikke går så meget i detaljer med billedet at det har den
>store betydning med mirror lockup.
Jeg tror du er spot-on.
Da jeg stod og prøvede en D40X i butikken gik der 5min. før jeg
fattede hvordan man zoomede samt havde forstået at man altså ikke
framede motivet via LCD-skærmen...
|
| |
|
| | no comments |
|
  |
Author: beltoftebeltofte Date: Apr 2, 2008 13:09
On 2 Apr., 21:58, "Martin Johansen [6000]"
wrote:
>>ville personligt bare aldrig vælge et kamera, der mangler så
>>grundlæggende ting, men så igen - så er jeg jo nok ikke blandt dem,
>>som Nikon sigter efter med D40(x) og D60 :)
>
> Det kan være mit body-valg falder anderledes ud næste gang :)
Man skal jo starte et sted, og optikkerne kan man jo genbruge, når man
når grænsen for husets funktionalitet og derfor vil opgradere. Det er
måske også en af Nikons tanker.
>>Canon har ikke sorteret disse funktioner fra for 450D's vedkommende
>>(AFAIK), men det koster måske mere end Nikon D60?
>
> Jeg har ikke rigtig kigget Canon priser. Jeg kan ikke rigtig lade være
> med, at sætte lighedstegn mellem Canon og Ixus dvs intet seriøst, men
> jeg ved godt den overhovedet ikke holder i retten :-)
|
| Show full article (1.57Kb) |
| no comments |
|
  |
Author: Martin Johansen [6000]Martin Johansen [6000] Date: Apr 2, 2008 13:16
>Man skal jo starte et sted,
Jeg har desværre svært ved at stoppe igen.. for pokker jeg er blevet
bidt af den her hobby... både fedt og ufedt.. :-)
> og optikkerne kan man jo genbruge, når man
>når grænsen for husets funktionalitet og derfor vil opgradere. Det er
>måske også en af Nikons tanker.
Det er ihvertfald min plan nu :)
>Hehe... det er skam et interessant perspektiv. Men jeg håber skam, at
>det 40D, jeg netop har fået afsendt fra England, på rigtigt mange
>måder er bedre end min kærestes ixus (måske bortset lige fra hvad
>mobilitet angår) :)
Det er det da med garanti. Har ikke hørt nogen tale dårligt om Canon
(ej heller Nikon) mht. kvalitet af deres DSLR's.
>Der er jo i øvrigt mange andre forskelle på Nikons og Canons consumer-
>huse, og Nikons udmærker sig temmeligt sikkert på mange andre områder
>i forhold til Canons huse. Jeg har sjældent haft et Nikon-hus imellem
>hænderne, men jeg synes at have forstået, at de blandt andet har et
>noget bedre layout/greb, når det gælder consumer-husene.
|
| Show full article (1.52Kb) |
| no comments |
|
  |
Author: beltoftebeltofte Date: Apr 2, 2008 13:34
On 2 Apr., 22:16, "Martin Johansen [6000]"
wrote:
>>Man skal jo starte et sted,
>
> Jeg har desværre svært ved at stoppe igen.. for pokker jeg er blevet
> bidt af den her hobby... både fedt og ufedt.. :-)
>>Og i sidste ende er de sgu alle sammen i stand til at tage fremragende
>>billeder. Det handler nok i højere grad om, hvem der betjener dem :)
>
> Æhm... ja.. lol. Jeg får satme dårlige billeder hvis jeg ikke tænker
> mig bare en smule om.. hvor jeg med det gamle P&S bare kunne lade
> hjernen blive hjemme.
Til gengæld så er det nok også ensbetydende med, at du alligevel
hurtigt kommer til at tage bedre billeder end tidligere med et p&s.
Man bliver i højere grad tvunget til at 'tænke' billedet, og når først
man har fået styr på de grundlæggende ting omkring eksponering, dvs.
lukker, blænde og iso, og har vænnet sig til at bruge lukkerprioritet
(Tv) og blændeprioritet (AV) så er der åbnet op for mange ting, som er
svært at gøre effektivt med p&s kameraer.
|
| Show full article (1.16Kb) |
| no comments |
|
  |
Author: Ole LarsenOle Larsen Date: Apr 2, 2008 14:52
HKJ skrev:
>
> Nej, jeg mener at det markedssegment som D40 er beregnet til ikke køber
> 500 mm teler og ikke går så meget i detaljer med billedet at det har den
> store betydning med mirror lockup.
>
> Der vil selvfølgelig altid være nogle som savner de funktioner, men det
> er lidt lige som at købe en bil til 100000 og efterlyse det der er i
> modellen til 300000.
Tja, måske. Chefens D40 har nu imponeret mig så meget, at jeg hellere
går med den end med min gl. D70 og havde D40x haft MLU, havde jeg købt
den. Nu kan jeg så tage springet på 6-7K kr. til D300 i stedet.
|
| |
| no comments |
|
  |
Author: Martin Johansen [6000]Martin Johansen [6000] Date: Apr 3, 2008 05:54
>Til gengæld så er det nok også ensbetydende med, at du alligevel
>hurtigt kommer til at tage bedre billeder end tidligere med et p&s.
Jeg har allerede nu skudt nogle billeder som jeg synes er bedre.
>Man bliver i højere grad tvunget til at 'tænke' billedet, og når først
>man har fået styr på de grundlæggende ting omkring eksponering, dvs.
>lukker, blænde og iso, og har vænnet sig til at bruge lukkerprioritet
>(Tv) og blændeprioritet (AV) så er der åbnet op for mange ting, som er
>svært at gøre effektivt med p&s kameraer.
Jeg tror du har ret. Efter jeg fik mere eller mindre 100%% styr på hvad
det forskellige gør har jeg været i stand til at matche og/eller
overgå mit gamle P&S.
>Selvfølgelig er der en indlæringskurve, men det er måske også det
>allermest spændende ved at kaste sig over noget nyt :)
Jeg synes det er sjovt :-)
|
| |
| no comments |
|
  |
|
|
  |
Author: __ Date: Apr 3, 2008 06:07
"Martin Johansen [6000]" skrev i en meddelelse
news:4qk9v3pd0f2j1h02fcdokoapdj8ongjo65@4ax.com...
>>Til gengæld så er det nok også ensbetydende med, at du alligevel
>>hurtigt kommer til at tage bedre billeder end tidligere med et p&s.
>
> Jeg har allerede nu skudt nogle billeder som jeg synes er bedre.
>
>>Man bliver i højere grad tvunget til at 'tænke' billedet, og når først
>>man har fået styr på de grundlæggende ting omkring eksponering, dvs.
>>lukker, blænde og iso, og har vænnet sig til at bruge lukkerprioritet
>>(Tv) og blændeprioritet (AV) så er der åbnet op for mange ting, som er
>>svært at gøre effektivt med p&s kameraer.
>
> Jeg tror du har ret. Efter jeg fik mere eller mindre 100%% styr på hvad
> det forskellige gør har jeg været i stand til at matche og/eller
> overgå mit gamle P&S.
>
>>Selvfølgelig er der en indlæringskurve, men det er måske også det
>>allermest spændende ved at kaste sig over noget nyt :)
> ...
|
| Show full article (1.06Kb) |
| no comments |
|
RELATED THREADS |
  |
|
|
|
|
|
|
|