Tegneprogram ?

Date: Jun 5, 2008 23:28

Hej.
Er der nogen her der ved hvor jeg kan hente et tegneprogram
der er nemt at bruge ?

Det skal bruges til at lave målfaste tegninger af min grund med bygninger,
kloakker,brønde og afløb.

MVH
Kaj
20 Comments
Re: Tegneprogram ?

Author: mogens
Date: Jun 6, 2008 06:53

Hvis du spørger her i Warez, skal du vide navnet på det program, samt
eventuelle alternativer, du søger, ellers er det OT - dvs. den
forkerte gruppe.

Du spørger i en linie efter et tegneprogram og i en anden linie efter
et program der kan håndtere målfaste tegninger. Så tænker man på
Photoshop og Illustrator i forening, men om de er nemme at bruge, det
afhænger da helt af hvilke forudsætninger man har og det skriver du
ikke en bønne om!

Når du så, som nævnt, efterspørger håndtering af målfaste tegninger
til bygge- og anlægsvirksomhed, så tænker man umiddelbart mere på
programmer i retning af CAD og hvad sådan noget ellers hedder inden
for den branche.

Det korte af det lange: Du skal være meget heldig for at få et
brugbart svar når du stiller så dårligt et forberedt spørgsmål, for
det forudsætter sammenfald af mindst to begivenheder: En der er kyndig
inden for programmer til bygge- og anlæg, samt en der interesserer sig
for warez. Og man kunne fristes til at tilføje en tankelæser som en
tredie begivenhed, nemlig en der ved hvad *du* forstår ved "nemt at
bruge".
Show full article (1.13Kb)
no comments
Re: Tegneprogram ?

Author: CC
Date: Jun 6, 2008 08:43

"Kaj" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> der er nemt at bruge ?
>
> Det skal bruges til at lave målfaste tegninger af min grund med bygninger,

Find en teknisk assistent der vil lave det "orange" - For inden du får lært
et program som fx. ACAD,
så er det snart jul.

Alternativt brug excel og lav det om til et stykke ternet papir.

På kommunens hjemmeside kan du sikker udlæse landskoordinater (System 34)
for dine markante punkter på grunden (hushjørner, skelpæle, skelbrønde
etc.).
Disse x-y punkter kan du lægge i excel og få tegnet en kurve.

Som en anden skriver hører dit indlæg nok mest hjemme i fx.
dk.fritid.hus-og-have

God fornøjelse med tegnerriet.
no comments
Re: Tegneprogram ?

Author: Vidal
Date: Jun 6, 2008 09:43

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard
no comments
Re: Tegneprogram ?

Author: Vidal
Date: Jun 6, 2008 09:58

Vidal skrev:

Og forresten, hvis det skal være lidt warez-agtigt,
kan du se her:

http://www.binsearch.info/?q=sketchup&max=250&adv_age=70&server=

--
Venlig hilsen,

Vidal
no comments
Re: Tegneprogram ?

Author: Hagar
Date: Jun 6, 2008 12:58

"Kaj" skrev i en meddelelse
> [...]
> der er nemt at bruge ?
>
> Det skal bruges til at lave målfaste tegninger af min grund med bygninger,

En lille snedig opskrift på at finde det rette. Nu når det er grafik det
handler om, så find nyhedsgruppen dk.edb.grafik og spørg om hvad det er du
har brug for. Når der så dumper svar ind, så klik på de links der eventuelt
kommer og kig det ud, hvis det er noget, så gå til de forskellige
"alternative" hjemmesider, eller andre grupper og se om de skulle have
programmet, har de ikke det, SÅ kommer du her i gruppen, sådan gør flere af
os andre, og spørger ikke meget her i gruppen :O)
no comments
Re: Tegneprogram ?

Author: sir.andersen
Date: Jun 6, 2008 14:55

"Hagar" hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle have programmet, har de ikke det, SÅ kommer du her i gruppen, sådan
> gør flere af os andre, og spørger ikke meget her i gruppen :O)

Glem det Hagar. Der spørges om hvad som helst her i gruppen.
Så længe folk svarer (med brugbare svar) vil den trafik ikke
stoppe. Prøv bare at kigge på de sidste 14 dage.
Hvor mange %%...
Show full article (0.93Kb)
no comments
Re: Tegneprogram ?

Author: H. P. Holm
Date: Jun 6, 2008 17:11

"sir.andersen" secret.com> skrev:

> [...]
> Hvor mange %% er OT. Det er temmelig skræmmende at se hvor
> "dumme" og uvidende folk er. Dem lever vi andre få %% iblandt.

Ja det er rigtig flot - Kloge Åge med en email adresse som du
ikke har ret til at bruge:
Show full article (0.73Kb)
no comments
Re: Tegneprogram ?

Author: sir.andersen
Date: Jun 6, 2008 17:43

"H. P. Holm" skrev i en meddelelse
> Ja det er rigtig flot - Kloge Åge med en email adresse som du
> ikke har ret til at bruge:

Beklager Hr. Betjent Holm.
Hvad fanden er meningen at skrive på den måde???
Selvfølgelig har det aldrig været min mening at forulempe
P&G med spam pga mit valg af "spamfilter", men at blive
gjort opmærksom på misæren på ovenstående måde er
sq da under lavmålet.
Nu har jeg rettet fejlen og dermed EOD.
no comments
Re: Tegneprogram ?

Author: Hagar
Date: Jun 6, 2008 17:51

> [...]
> Hvor mange %% er OT. Det er temmelig skræmmende at se hvor
> "dumme" og uvidende folk er. Dem lever vi andre få %% iblandt.

Jeg prøver skam også at overse det forskellige møg folk poster, men jeg er
en tålmodig mand som har været med her i flere år, og gjort utallige forsøg
på at få folk til at hitte ud af så meget som muligt selv. Jeg tror aldrig
det lykkedes, men er der bare et par stykker der finder ud af at fatte bare
en lille smule, så er meget reddet, så jeg bliver nok ved lidt endnu :O)
no comments
1 2 3